Kamis, 19 November 2015

Nail Kulat - Pemulihan Home Asli Yang Anda Patut Tahu

Nail Kulat - Pemulihan Home Asli Yang Anda Patut Tahu

Kulat kuku memberi kesan kepada ramai orang, tetapi kebanyakan daripada mereka, walaupun mereka melihat tanda-tanda yang jelas, berbuat apa-apa untuk tahun. Malangnya, walaupun harapan mereka, kulat kuku tidak hilang dengan sendirinya dan, malah, lebih teruk lagi, terus untuk membangunkan dan menjadi lebih dan lebih teruk. Terdapat banyak remedi rumah untuk kulat kuku yang boleh dimasukkan ke dalam amalan, tetapi anda perlu menyedari hakikat bahawa, sejak ia mengambil banyak masa untuk kulat berkembang, ia pasti akan mengambil sedikit masa sebelum penyembuhan. Rawatan rumah paling untuk kulat kuku perlu digunakan dengan ketabahan dan hasilnya akan dapat dilihat dalam beberapa bulan. Kuku yang sihat diperlukan untuk membesar sehingga kawasan yang terjejas oleh kulat hilang.

Ubat rumah untuk kulat kuku jari kaki termasuk -

1. Teh minyak pokok - Ia adalah yang terbaik untuk digunakan dicairkan pada kuku yang terjejas kerana ia mempunyai ciri-ciri antiseptik yang kuat.

2. Apple cider cuka - Campur jumlah cuka epal cider dengan jumlah yang sama air dan rendam kuku anda di dalamnya selama setengah jam setiap hari. Jika kulat adalah gatal, meletakkan epal cider cuka pada kain dan menyimpannya di antara jari kaki anda.

3. Minyak Oregano diolah dengan minyak - Campuran mempunyai tindakan antiseptik, anti-bakteria dan anti-kulat, tetapi ia tidak boleh digunakan untuk lebih daripada tiga minggu.

4. Listerine pencuci mulut - Ia bukan sahaja berkesan untuk membersihkan mulut anda, tetapi ia juga melawan kulat.

5. Teh Chamomile - Sapukan secara langsung pada kuku yang terlibat sekurang-kurangnya tiga kali sehari. Anda juga boleh minum beberapa cawan sehari.

6. Teh halia - Ia mengandungi banyak bahan-bahan anti-kulat dan ia adalah salah satu rawatan rumah untuk kulat kuku jari kaki yang terbaik untuk kedua-duanya digunakan oleh penduduk tempatan sebagai memampatkan dan dimakan setiap hari.

7. Bawang putih - Blend bawang putih mentah dan memohon pada kuku; menggunakan serbuk bawang putih pada kaki dan kasut anda untuk menghentikan kulat itu daripada merebak.

8. Hidrogen peroksida - Rendamkan kuku anda dalam hidrogen peroksida dua kali sehari dan menjaga mereka di sana selama 20 minit. Jika anda menganggap ia adalah keras pada kuku anda, cairkan dengan air.

Tidak tinggal dengan kulat kuku kerana anda melakukan sendiri tidak baik. Walaupun ubat rumah untuk kulat kuku memerlukan masa untuk menjadi berkesan, mereka adalah penyelesaian yang baik. Ubat juga mengambil masa sebelum penyembuhan kulat kuku dan ia juga boleh datang dengan satu siri kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar