Kamis, 19 November 2015

Mencegah Kehilangan Tulang Dengan Ayurveda

Mencegah Kehilangan Tulang Dengan Ayurveda

Anai-anai adalah satu masalah yang besar untuk industri kayu. Sebuah rumah yang cantik dan kukuh mencari boleh menjadi kosong dari dalam kerana kelemahan struktur kayu yang dicipta oleh anai-anai. Kelihatan mereka berkata pasti boleh menipu. Apabila pengetahuan ini digunakan pada tubuh manusia, ayat-ayat yang nyata adalah seperti yang sihat orang boleh mengalami struktur tulang rapuh. Paling teruk kira-kira apa-apa fenomena adalah bahawa ia boleh pergi belum ditemui untuk masa yang sangat lama dan apabila ia akhirnya ditemui, ia mungkin sedikit terlambat untuk kembali kepada keadaan sihat asal. Dalam senario itu, individu itu lagi untuk hidup dengan tulang lemah untuk sepanjang hidup / beliau.

Tulang, dari luar mungkin kelihatan seperti struktur keras dan tidak bermaya, tetapi ia akan mengejutkan untuk mengetahui bahawa tulang tisu yang banyak seperti otot yang hidup. Apabila seseorang menjalankan, terdapat kesan langsung dan tindak balas pada tulang. Ini ditambah pula dengan diet yang sihat menjadikan tulang lebih kuat. Tulang lebih daripada blok binaan rangka dan penyedia struktur dan sokongan kepada badan kita; mereka juga bertindak seperti gudang untuk mineral yang badan kita perlukan, seperti kalsium. Beberapa kali dalam hidup seseorang individu, tulang memecahkan tisu tulang lama (melalui satu proses yang dikenali sebagai penyerapan) dan membina tulang baru. Tulang-tulang baru diformat lebih cepat berbanding dengan berbuka tulang lama dan kehilangan tulang bersih berlaku. Ini boleh membawa kepada ketumpatan rendah tulang (osteopenia), lemah tulang, dan akhirnya osteoporosis.

Selepas usia 30 tahun, penyerapan semula tulang perlahan-lahan mula melebihi pembentukan tulang baru. Ini membawa kepada kehilangan tulang. Kehilangan tulang di kalangan wanita berlaku paling pesat dalam beberapa tahun pertama selepas putus haid, tetapi ia terus ke dalam usia tua.

Faktor-faktor yang boleh menyumbang kepada kehilangan tulang termasuk: -

• Mempunyai diet rendah kalsium
• Kurang bersenam
• Merokok
• Mengambil ubat-ubatan tertentu seperti kortikosteroid

Kehilangan tulang boleh dicegah dengan cara yang berikut: -

1. tinggi dalam pemakanan Kalsium:
• produk tenusu rendah lemak, seperti susu, yogurt, keju, dan ais krim
• sayur-sayuran berdaun hijau gelap seperti brokoli, Collard hijau, dan bayam
• Sardin dan salmon dengan tulang
• Tauhu
• Badam
2. Makan Diet yang tinggi dalam Vitamin D
3. Latihan
4. Berhenti Merokok
Pengambilan 5. Had Alkohol

Ayurveda juga menawarkan ubat yang lama umur untuk penyakit kesihatan ini. Ayurveda menawarkan salah satu penyelesaian yang paling mujarab kepada masalah kehilangan tulang dalam bentuk BonCare. Ini tambahan herba terdiri daripada resipi herba dan mineral digubal untuk mengekalkan kesihatan tulang dan kekuatan. Bersama-sama dengan meningkatkan tulang stabil dengan mengedarkan nutrien antara tisu tulang, BonCare secara semulajadi menyesuaikan dan mengimbangkan sintesis dan menggunakan pelbagai hormon untuk mengekalkan tulang, meningkatkan tahap kalsium dan mengurangkan mogok tisu tulang, manakala pembentukan merangsang tulang baru tanpa apa-apa kesan sampingan. Ia secara semulajadi membantu gejala osteoporosis biasa seperti sakit belakang dan sakit kaki akan dikurangkan dengan ketara.

Ayurveda lagi datang ke bantuan kesihatan manusia dengan ubat-ubat yang telah teruji dan makanan tambahan semula jadi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar